fbpx
Scribo bedrijfssoftware CRM module

Klanten en leveranciers

Scribo beheert je CRM

Met de ingebouwde CRM van Scribo (zowel op het niveau van klanten als leveranciers), kan er makkelijk opgevolgd worden welke contacten er in het verleden zijn geweest met de klant of leverancier.

Standaard worden automatisch alle offertes, bestelbonnen, facturen, alsook alle andere verkoopdocumenten bewaard in de klanten- of leveranciersfiche.   Alles is per contact gebundeld, dus kan je snel alle documenten terugvinden.

Je klanten- of leveranciersgegevens (relaties) ingeven

In ons relatiebeheer kies je zelf hoeveel informatie je invoert.  Van sommige relaties (klanten/leveranciers) heb je niet onmiddellijk alle informatie bij de hand.  De ontbrekende gegevens kan je dan op een later tijdstip invoeren.

Voor andere relaties volstaat het om enkel de basisgegevens in te voeren, zoals naam, adres en BTW-nummer.   Voor nog andere relaties kan het interessant zijn om extra info toe te voegen zoals de contactgegevens van meerdere personen (boekhouding, zaakvoerder, …).

De gegevens van de relatie gebruiken

Eens de gegevens zijn ingevuld, kan je deze data in het relatiebeheer op verschillende manieren gebruiken.

Je kan makkelijk:

  • een offerte of factuur opmaken voor je klant zonder dat je de gegevens opnieuw moet invoeren
  • de gegevens van een klant opzoeken
  • een afspraak maken met een klant of leverancier

Integratie met TrendsTop

Door de integratie met TrendsTop is het mogelijk om zeer snel een firma toe te voegen op basis van het BTW-nummer of de relatienaam.  De data die opgehaald wordt via de koppeling geeft een goed beeld op essentiële commerciële en financiële gegevens van uw klanten en leveranciers.

Leadgeneratie

Eén van de belangrijkste onderdelen binnen het Scribo leadbeheer is het registreren van de herkomst van de lead.
Pas dan kan je achteraf bekijken wat de ROI is geweest van verschillende marketingcampagnes.

Leadkwalificatie

Niet alle leads zijn direct geschikt voor persoonlijke opvolging.  Daarom wordt het mogelijk gemaakt om leads in te delen in verschillende niveaus.

We onderscheiden:

  • Leads die gekwalificeerd zijn om over te dragen aan de verkoopafdeling
  • Leads die enkel worden bijgehouden om te bewerken via email marketing en telemarketing.

Elk van de bovenstaande niveaus vereist een eigen manier van aanpak en communicatie.

Leadopvolging

De gegenereerde leads opvolgen is de belangrijkste schakel in het proces.
Via de filters in het overzicht van de relaties kan je makkelijk de gegevens van de lead opvragen.
In het detailscherm van de lead kan je de Sales Funnel (low prospect, push prospect, hot prospect) en de genomen acties gaan bijhouden.

Aan het einde van het proces moet elke lead afgesloten worden. Ofwel wordt het een klant ofwel wordt hij geclassificeerd onder “dead”.

Andere modules