fbpx

Een factuur maken. Welk programma gebruik je best ( niet )

Een rekenblad is heel gemakkelijk , dat is waar … Maar …

We zien vaak dat veel kleine ondernemingen heel handig gebruik weten te maken van rekenbladen zoals Excel.  Heel eenvoudig om een factuur te maken, je neemt een oude factuur, kopieert ze, past de gegevens aan en klaar is kees.  Super zou je denken.  Maar gebruik je niet beter een goede facturatie software ?

Maar …. Er zijn heel veel nadelen aan deze manier van werken die je veel tijd zullen kosten.  Hoe kom je makkelijk te weten hoeveel je reeds gefactureerd hebt naar een klant ? Hoe weet je welke facturen betaald zijn ? Hoe verstuur je aanmaningen ? Hoe zoek je snel die ene factuur op ?  Stel dat je met vaste prijzen werkt voor artikels, en je wenst je prijs aan te passen ? Dat heeft heel wat voeten in de aarde , niet eenvoudig.  Excel is super als rekenblad, maar het is zeker geen facturatie software.

Gebruik facturatie software , het zal je veel tijd besparen.

Door gebruik te maken van facturatie software – software die specifiek gemaakt is voor het ondersteunen van je bedrijf – zal je veel tijd sparen.

Klanten beheer

Eerst en vooral zullen alle klanten in een centrale databank verzameld zijn.  Dit heeft tal van voordelen, zo kan je makkelijk alle gegevens van deze klant hergebruiken in nieuwe offertes en facturen.  Je zal vlot een overzicht kunnen krijgen van wat je reeds gefactureerd hebt aan een klant.  Je kan verder acties ondernemen richting je klanten ( crm acties , mailings … ).

Artikel beheer

Door gebruik te maken van facturatie software zal je tevens in staat zijn een artikel database bij te houden, een centrale plaats van alles dat je verkoopt.  Dit kunnen diensten en producten zijn.  Door het aanpassen van omschrijvingen, prijzen, … in deze centrale database zal dit overal toegepast worden.  Je kan tevens prijzen instellen per klant zodat dit automatisch meegenomen wordt in alle nieuwe offertes en facturen die je maakt.

Betalingsopvolging

Via facturatie software is het mogelijk om je betalingsopvolging volledig op te volgen in het pakket zelf, dit kan manueel door de facturen af te boeken als betaald of via coda bestanden die je via de bank kan verkrijgen.  Op deze manier kan je heel vlot zien welke facturen onbetaald gebleven zijn en via 1 druk op de knop betalingsherinneringen uitsturen.

Volledig digitaal factureren

Als alles aanwezig is in je facturatie software dan ben je perfect in staat om volledig over te gaan tot digitale facturatie.  Je maakt je facturen in Scribo en verstuurt ze digitaal vanuit Scribo.  Doordat alles centraal aanwezig is kan je uw facturen digitaal aanbieden aan je boekhouder zodat deze ook minder werk heeft aan het inboeken van je facturen.

Waarom Scribo

Er zijn veel softwares op de markt, waarom zou je dan voor Scribo kiezen ?Scribo is de perfecte management tool die je kan ondersteunen in je volledige bedrijfsproces. We beschikken over alle modules die een kmo nodig heeft.

We bieden alle modules aan in je vaste jaarprijs, we bieden je ECHT altijd alle modules voor dezelfde prijs.  We bouwen nieuwe modules op nood van de markt, we luisteren en kijken waar we de noden kunnen concretiseren.

Het is een tool die gebruikt wordt door kleine bedrijven maar tevens door bedrijven die met meer dan 50 mensen werken.  We zijn gericht op kleine bedrijven en KMO’s.

Heb je interesse ?

Informeer gerust en vraag een vrijblijvende demo , die kunnen we heel snel voor je opzetten en dan kan je zelf eens voelen hoe Scribo werkt.  Heb je liever dat we alles eens komen toelichten ? Uiteraard doen we dit graag …

Scribo blog